Bowls s kuřecí masem

Tip šéfkuchaře:
Bowls s kuřecí masem

Naše tři kolegyně, bez kterých bychom se neobešli ani na jeden jediný den. Jejich klíčová pozice představuje prostředníka mezi prodejnami a výrobou a také mezi zákazníky a výrobou. Bez jejich každodenní pilné práce bychom neměli doplněné vitríny čerstvými produkty, ani by k Vám řidič nedovezl Vaši sladkou objednávku. Zpracovávají objednávky ze všech cukráren, dále telefonické objednávky a v neposlední řadě objednávky z e-shopu nebo e-mailu. Rády pro Vás zařídí také rezervaci stolu v jakékoliv z našich provozoven. Do toho je třeba všechny objednávky synchronizovat, zadat do výroby cukrářkám, rozdělit rozvozy řidičům a ani tady jejich pracovní náplň zdaleka nekončí. Pojďme si je trošku vyzpovídat, ať nám o tom řeknou samy.:)

Asistentka Niky

  

Ahoj holky, zajímá mě, jak byste našim zákazníkům svou pozici popsaly vy. Ivanko? 

Ivana: Jsme vlastně takový spojovací "uzel" mezi cukrárnami, výrobnou a zákazníky. Řešíme veškeré požadavky, problémy a dotazy ze všech stran. Někdy je to náročné, ale myslím si, že právě tato různorodost je to, proč to děláme rády. 

Niky: Komunikujeme se zákazníky ohledně objednávek, rezervací a vlastně všech jejich přání. Dále taky komunikujeme, dá se říct napříč celou firmou. Naše pozice je totiž se vším spojená, od zadávání výroby holkám cukrářkám až po zadávání faktur paní účetní, atd.

Podle vašich prvních odpovědí to opravdu stojí na vás, to musí být opravdu náročné?

Ivana: Ano, tak jak jsem už naznačila, je to náročné, ale pokud děláte tuto práci s radostí a nadšením, tak se to dá zvládnout. 

Anet: Asi jako na každé pozici jsou dny, kdy se řeší méně problémů a jsou klidnější a zase naopak dny, kdy nevíme kam dřív skočit :)

Řekněte, jak jste se dostaly na tuto pozici a jak dlouho už působíte v Ollies? 

Ivana: Na pozici asistetky jsem se dostala vlastně náhodou. V té době jsem nepracovala a slečna personální, která pracovala v Ollies, byla mou známou z minulého zaměstnání. Sešly jsme se jednoho dne na kávě a nějak jsme si povídaly o tom, co děláme. V průběhu rozhovoru jsme se dostaly k tomu, že Ollies hledá asistentku a já jsem řekla, že bych to ráda zkusila. Po jednom zkušebním dnu, jsem byla tak nadšená náplní práce, že jsem tady doteď :) byl to rok 2017

Niky: Měsíc jsem pracovala jako brigádnice ve Vítkovicích a poté se uvolnilo místo asistentky za kolegyni, která odcházela na mateřskou dovolenou :)

Anet: Já jsem nastoupila do Ollies nejprve na pozici servírky a na této pozici jsem byla zhruba 2 roky. Poté už jsem chtěla nějakou změnu a hlavně změnit i náplň práce, tak jsem nastoupila na pozici asistentky. Celkově pracuji v Ollies zhruba 2,5 roku. 

Jak se mezi sebou zvládáte vystřídat? 

Ivana: Máme rozvržené směny tak, že pracujeme, dalo by se říct, něco jako dlouhý a krátký týden. 

Niky: Pracujeme na směně většinou ve dvojici, všechny tři se nepotkáme. 

Asistentka Ivana

 

To znamená, že pracujete i o víkendech? 

Ivana: Ano, pozice asistentky musí být obsazená 7 dní v týdnu. Ale o víkendech pracuje vždy jen jedna, takže to není až tak náročné na volný čas, rodinu a koníčky. 

Anet: Ano, tím, že víkendy chodíme samy a střídáme se, tak za mě také ne. Naopak pro mě je to výhoda, oproti pozici servírky, kdy jsem do práce chodila každý druhý víkend, teď chodím každý třetí. 

Většinou se ptám kolegů, co je na práci nejvíce baví. Ve vašem případě, když si představím, jaký to pro vás musí být nápor a kolik toho za ten den musíte stihnout, bych se zeptala naopak, a to, co vás nebaví. Prozradíte nám něco? 

Ivana: Samozřejmě jsou dny, kdy si říkám, už aby byl konec směny, ale toto má asi každý člověk v každé práci. Jsou to takové ty náročnější dny před svátky, během svatební sezóny. V těchto dnech se telefony nezastaví a objednávky se hrnou jedna za druhou a vyskytnou se i nějaké logistické problémy. Na druhou stranu, to je to, co mě na této pozici drží. Myslím si, že jsem ten typ člověka, který potřebuje mít v práci každý den nějakou výzvu. A pokud se mi ji podaří vyřešit, jsem šťastná. 

Anet: Souhlasím s Ivčou, rozmanitost je to, co mě na naši práci velmi baví. Vědomí, že nedělám každý den přesně to stejné jako stroj. Téměř každý den se najde požadavek nebo situace, která se řeší operativně. Strávený čas v práci mi navíc strašně rychle utíká, což se rozhodně nedá říct u každé profese. A to co mě nebaví? Zatím jsem na této pozici krátkou dobu a žádnou negativní zkušenost nemám. 

Niky: Nic negativního mě nenapadá. Možná jen když je doslova den "blbec" a naskytne se více problémů najednou, tak je to potom trochu náročnější. 

A teď trošičku veseleji :) Nějaká vtipná, vzrušující historka nebo zákazník, na kterého nemůžete zapomenout? 

Ivana: Bylo to asi po půl roce co jsem nastoupila na pozici asistentky a nastal můj první víkend, kdy se zavážely svatební dorty. Měli jsme závoz svatebního dortu na zámek v Kravařích. Dort se vezl v odpoledních hodinách mezi 13-14hodinou. Bylo krásně teplo a já si říkala, že už mi chybí jen pár hodin do konce směny, a že to byl skvělý den, bez větších problémů. V tom zazvonil telefon. Volal pán, svědek ze svatby, na kterou jsme zaváželi svatební dort. Byl dost nervózní, a i trochu křičel do telefonu, kde je svatební dort, který si objednali novomanželé, že za půl hodiny se má začít s krájením a dort není ještě na místě. Snažila jsem se ho uklidnit, že dort je učitě vyroben (osobně jsem ho viděla) a řidič ten dort zavážel. Poprosila jsem ho, aby mi dal čas, abych mohla zavolat řidiči, kde je a kde je hlavně dort. Z telefonátu jsem zjistila, že dort má být na místě a obsluha si ho převzala. Najednou bylo v telefonu ticho a svědek mi sdělil "no ale tady je ještě jedna svatba". V tom jsem ztuhla já a už jsem si představovala, jak onen dort krájí nevěsta z druhé souběžně probíhající svatby. Naštěstí po několika telefonátech s obsluhou a svědkem se dort našel. Obsluha, která ho přebírala, ho schovala někde do sklepa, aby se neroztopil a zapomněli to říct svědkovi a hlavní obsluze svatby. Ten den, jsem odcházela domů opravdu unavená :)

Niky: Jednou jsem špatně slyšela objednávku v telefonu a místo cedulky ADAM by paní omylem dostala cedulku JÁ PADÁM. Přišlo mi to divné, tak jsem celou objednávku paní do telefonu zopakovala pro kontrolu. Obě jsme se tomu zasmály :)

Anet: Asi nejvíce mě vždy pobaví smsky, které nám chodí na pracovní telefon od některých zákazníků. Ti si myslí, že píšou přímo na mobil do cukrárny a chtějí číslo na nějakou servírku, která je obsluhovala :)

Asistenka Anet

 

Řešily jste nějaký požadavek od zákazníka, který Vás zaskočil? Nebo naopak nějaká nestandartní objednávka, kterou obvykle nepřijímáte, ale zvládli jste ji jako tým dokončit? 

Ivana: Vždy se snažíme vyjít zákazníkovi vstříc, ale né vždy je to bohužel možné. Samozřejmě se snažíme najít nějaký kompromis, který bude vyhovovat zákazníkům a my ho budeme schopni realizovat. Právě pro tyto typy požadavků, máme člověka, který má tento typ objednávek na starosti. Je to koordinátorka speciálních a cateringových akcí. 

Niky: Já osobně jsem nestandartní objednávku žádnou neměla, pokud je nějaký zvláštní požadavek, předáváme objednávky kolegyni na speciální dorty, nebo kolegyni Ivance "smích" a ukazuje na kolegyňku Ivču

Holky a zeptám se, nevadí Vám celé dny sedět na zadku a hledět do počítače? Přece jen sedavé zaměstnání je v dnešní době označováno za viníka nejrůznějších civilizačních nemocí...

Všechny tři: "smích"

Niky: "prý sedět na zadku"

Všechny tři začaly argumentovat - velmi stručně a diplomaticky spojeno do jedné odpovědi: Přes veškerou administrativu, kterou musíme denně zvládnout, máme na starosti i několik fyzických prací jako je například žehlení a praní prádla na provozy, psaní cedulek pro Vaše objednávky nebo vychystávání zboží pro naše pobočky, u kterého je nedílnou součástí například naše domácí zmrzlina. No a tu máme uloženou v takovém obrovském mrazáku, kde je -20°C a strávíme tam mnohdy několik desítek minut. Věřte, to Vás postaví na nohy :)

A na závěr se Vás zeptám, jak trávíte svůj volný čas, když neřešíte objednávky zákazníků? 

Ivana: Převážně s rodinou a přáteli. Také ráda sleduji nové trendy v oblasti cukrářství. 

Anet: Ráda trávím svůj volný čas s přáteli. Jsem společenský člověk a nerada sedím doma, takže ráda chodím na výlety, nejlépe do přírody a večer třeba někam na drink. 

Niky: Mám pejska, se kterým ráda chodím na procházky, občas šiju a něco tvořím :)

Tip: Čtěte více - Příběh makronek z Ollies - celý článek naleznete zde: https://www.ollies.cz/ollies-sladky-magazin/pribeh-makronek-z-ollies

<< zpět na magazín

Mějte sladký život s námi

Sladké e-maily Ollies

Sladké e-maily Ollies, to je spousta radosti pro každého mlsálka. Navíc soutěže, slevy, novinky a sezóní nabídka.