Mimořádně úspěšná ostravská společnost Ollies se odhodlala k náročnému a odvážnému kroku, firma změní takzvanou korporátní identitu. Znamená to změnu nejen loga, ale také všech obalů, interiérů cukráren a bister… O důvodech změny jsme hovořili se spolumajitelem firmy Jakubem Gondkem.

Společnost Ollies mění korporátní identitu. Jak dlouho jste o změně uvažovali a proč?

K prvnímu pomyšlení o změně grafické identity nás tak trochu přiměla moje sestra Tereza, která před dvěma lety vytvářela nový katalog svatebních dortů a chtěla, aby se vzhledem a zpracováním vyrovnal našim svatebním dortům. A tak začala hledat, kdo by byl schopný, jak po stránce grafické, tak po stránce výroby a použitých materiálů, dostat katalog na podobnou úroveň jako naše svatební dorty.

Co všechno se změní a kdy jednotlivé změny nastanou?
Měníme skoro vše od loga, přes obaly až po interiér provozoven. Zachovali jsme jen naše základní barvy hnědou a žlutou, zrušili jsme červenou, kterou nahradí čistě bílá. Logo bude úplně nové, více čitelnější, jeho další prvky by měly značit rodinnou tradici od roku 1999 a ruční výrobu, na které si zakládáme už od počátku naší firmy a chceme se tímto odlišovat i v budoucnu.

   

 

Jak dlouhá cesta byla k výslednému logu a celé vizuální identitě?
Upřímně, když jsem viděl ten návrh úplně poprvé, tak se mi to vůbec nelíbilo, byla to pro mě velká změna, byl jsem trochu v šoku. Předtím jsem byl zvyklý, že většinou všechny nové návrhy jsme s grafiky vytvářeli tak, že jsem jim koukal přes rameno a mluvil do toho, jak by se mi to líbilo. Tady to bylo tak, že nás postavili před hotový návrh a všichni z rodiny, kromě sestry, v tu chvíli s tím nebyli moc ztotožněni. Po půl roce se nám to uleželo v hlavě, nechali jsme si vytvořit i další návrhy a nakonec jsme uznali, že ten první návrh byl nejlepší.

Kdo pro vás novou vizuální identitu vytvářel a proč jste si vybrali právě tuto společnost?
Celou proměnu pro nás vytváří Kantors Creative club. Za tento výběr může moje sestra Tereza. Oslovili jsme je na základě doporučení několik grafických odborníků z Ostravska a nechali si udělat návrh od tří z nich. Kantors Creative club jsme znali již z dřívější velmi povedené spolupráce na svatebním katalogu, který předčil všechna naše očekávání.

Co ještě se v Ollies letos změní? Plánujete nějaké změny ohledně počtu prodejen, změny v sortimentu cukrárenském či v bistru?
Na základě přání zákazníků plánujeme letos zařadit do nabídky více produktů s ovocem a také letos spouštíme sezónní ovocné měsíce jako borůvkový, jahodový, nebo rebarborový, kdy bude na všech našich prodejních místech v nabídce sezonní nápoj, zmrzlina, dort, makronka a koláč. V Porubě chystáme rozšíření snídaňového sortimentu Bistra, přidání denní polévky a sendvičů do otevření zahrádky v květnu. Během teplých měsíců budeme mít nové prodejní místo zmrzliny na nádraží Ostrava-Svinov, kde budeme každý den včetně víkendů osvěžovat cestující naší zmrzlinou. V neposlední řadě chystáme spuštění online objednávkového systému, který umožní zákazníků vidět, jaké produkty jsou aktuálně na pobočce, bude si je moci ihned zarezervovat, zaplatit a pak vyzvednout. Nebo si je může nechat dovézt. Toto řešení by mělo zákazníkům výrazně šetřit čas v čekání ve frontě nebo než se dortíky nakrájí a také dodat jistotu, že jejich oblíbený výrobek je pro ně připraven a nikdo jim jej nevyfoukne.

Jak reálné je vaše vysněné otevření prodejny v Praze?
Pobočka Praha je zatím ještě ve stádiu hledání vhodných prostor. Od léta 2017 máme za sebou několik prohlídek, ale zatím žádný prostor nevyhovoval našim představám. Nechceme první místo v Praze uspěchat a vzít něco za každou cenu, jen abychom už tam byli.

Zdroj: http://www.patriotmagazin.cz/uspesna-ostravska-spolecnost-ollies-meni-korporatni-identitu/

<< back to magazine

Keep the sweet life with us

Sweet e-mails Ollies

Would you like to know about news in Ollies from first hand?