Oříšky jsou důležitou součástí životosprávy a neměli bychom je vynechávat. Obsahují plno prospěšných látek, které jsou podstatné pro správný chod organismu. Tak schválně, kolik oříšků denně sníte? :-) Pokud jste oříšky doteď vůbec nevyhledávali, možná je načase to změnit.

Proč jíst oříšky?

Proč bychom měli jíst ořechy?

Hlavně kvůli jejich bohatému obsahu vitamínů, minerálů a dalších významných látek. Oříšky také obecně obsahují mnoho rostlinných bílkovin a nenasycených mastných kyselin, které jsou důležité pro náš mozek, získání energie a vývoj orgánů. Každý typ oříšku však vyniká něčím jiným.

Které oříšky jsou nejzdravější?

To je hodně těžká otázka. V podstatě všechny oříšky jsou zdraví prospěšné :-). Například vlašské ořechy patří k silným antioxidantům a bohatým zdrojům mastných omega-3 kyselin, mandle mají zase nejvyšší podíl vlákniny. Doporučuje se proto nezůstat jen u jednoho druhu ořechů, ale průběžně je střídat a zkoušet jiné.

Vlašské ořechy proti stresu

Jedny z nejběžnějších, nejlevnějších a nejvíce podceňovaných ořechů u nás. Vlašské ořechy jsou bohaté na vitamín B1, B2, B3, B6, E, fosfor, draslík, hořčík, vápník a železo. Díky pestrému složení podporují funkci mozku, působí proti stresu, úzkosti a dalším psychickým problémům. Jaká pěkná náhoda, že vlašáky vypadají jako malé mozečky :-). Na těhle oříšcích si u nás můžete pochutnat v mrkvovém dortíku.

mrkvovy-dort

Pistácie při dietě a detoxu

Mnoho lidí se domnívá, že při pravidelné konzumaci ořechů začnou tloustnout. Pokud nebudete jíst kilo denně, nemusíte se ničeho obávat. Oříšky obsahují zdravé tuky a takové pistácie jsou naopak vhodné při dietách. Nejsou tučné, mají malý počet kalorií a rychle zasytí. Stejně jako ostatní ořechy v sobě ukrývají celou řadu vitamínů a minerálů. Ideální kombiance, že?

Pokud máte chuť na pistáciovou dobrůtku, v Ollies máme pistáciovou zmrzlinu, croissant i makronku.

pistaciova-zmrzlina

Mandle jako lahodný antioxidant

Jak jsme už zmínili, mandle obsahují velký podíl vlákniny. To ale není všechno. Najdeme v nich i vysoký obsah hořčíku, proteinů, vitamínu E a antioxidantů. Ty pomáhají před onemocnění organismu a přispívají k ochraně buněk před stárnutím. Navíc díky malému obsahu cukru jsou mandle vhodné i pro diabetiky. Pokud budete mít chuť na tyto výborné oříšky a půjdete kolem naší cukrárny, můžete zaskočit na mandlový koláč nebo jahodový dort s plátky mandlí.

Lískový ořech pro dobití energie

Líškové ořechy jsou oproti mandlím bohatší na kalorie, kyselinu listovou, tuky a vitamín B1. Rovněž jsou i lépe stravitelné a dodají vám více energie. Stačí sníst 50 gramů oříšků a budete mít energie na rozdávání! Vhodné jsou zejména pro sportovce, aktivní jedince, těhotné ženy a milovníky zmrzliny (protože máme tu nejlepší lískooříškovou zmrzlinu :-)).

liskove-orisky

Kokosová exotika pro zdravou zubní sklovinu

Kokosový ořech (voda i dřeň) obsahuje hořčík, vápník, fosfor a nasycené mastné kyseliny. Podporuje tvorbu zdravé zubní skloviny a posiluje vlasy i nehty. Díky této kombinaci je kokos jako dělaný pro malé děti v období prořezávání prvních zoubků. U nás si můžete kokos dopřát v kokosové makronce nebo malinovo-kokosovém muffinu. Při mlsání tak můžete mít čisté svědomí, děláte to přece pro své vlasy! :-)

<< back to magazine

Keep the sweet life with us

Sweet e-mails Ollies

Would you like to know about news in Ollies from first hand?